Veelgestelde vragen

Home Veelgestelde vragen

Wil je online een taxi reserveren? Wij vragen je dan om het ophaaladres, het bestemmingsadres, de datum en het tijdstip waarop je de taxi nodig hebt, het aantal personen dat vervoert moet worden en het telefoonnummer waarop wij de passagiers kunnen bereiken in te voeren. Surf voor meer info naar pagina taxi bestellen.

Als je via de app een taxi bestelt, kun je je ophaaladres door de telefoon laten bepalen via de GPS. Natuurlijk kun je ook zelf een adres ingeven. Verder voer je ook het bestemmingsadres in, de datum en het tijdstip waarop de taxi nodig is en het aantal personen dat vervoert moet worden. Meer info vind je op de pagina taxi bestellen via App.

Bestel je liever telefonisch? Geef dan je telefoonnummer, het ophaaladres, het bestemmingsadres, de datum en het tijdstip waarop de taxi nodig is en het aantal personen dat vervoert moet worden door. Lees voor meer info pagina taxi bestellen.

Ja, dat kan. Je kan voor ieder moment een taxi reserveren. Ook als je direct een taxi nodig hebt. Lees ook de pagina's  'Taxi bestellen' en 'Taxi bestellen via App'.

Wanneer je een taxi bestelt via onze website of de App, ontvang je een bevestiging per e-mail. Bestel je telefonisch, dan ontvang je een SMS-bericht met de reserveringsbevestiging.

Bestel je via de website of App, dan krijg je automatisch een bevestiging van je reservering per e-mail. Als je telefonisch hebt gereserveerd, dan krijg je een bevestiging via SMS.

Dat is zeker mogelijk. Bij reserveringen vanaf de website kies je voor de optie NS-station in plaats van de optie adres. Bestel je via de App, voer dan de naam van het station in. Je ziet vanzelf een icoontje van een trein, dan weet je dat je goed zit.

Wanneer je via de App een rit bestelt, wordt de verwachte aankomsttijd in het beginscherm weergegeven. De aanrijtijd is afhankelijk van de locatie waar de chauffeur vandaan komt.

Heb je van tevoren gereserveerd, dan is de taxi bij je op het gevraagde tijdstip. Heb je een taxi voor nu gereserveerd, dan sturen wij de dichtstbijzijnde beschikbare taxi direct aan.

Gemiddeld wacht je bij ad hoc reserveringen binnen de binnenring niet langer dan 10 minuten. Bij abnormale weersomstandigheden, in de nacht, tijdens de spits en buiten de ring A10 kan het iets langer duren voor je taxi arriveert.

Wanneer je via de App een taxi bestelt, wordt je locatie automatisch vastgesteld door de GPS. Een exact adres is dan niet nodig. Via de App kun je ook de naam van bijvoorbeeld een hotel of restaurant ingeven. Dit geldt zowel voor het ophaaladres als de bestemming.

Ook via de website heb je niet perse een volledig adres nodig. In het bestelformulier kun je de naam van een cafe, restaurant of bijvoorbeeld sportclub invoeren. Bij telefonische reserveringen hebben wij in ieder geval een ophaaladres nodig.

Ja zeker, wij rijden door heel Nederland.

Bij Staxi rijden op dit moment 600 chauffeurs. De meeste van hen rijden in de binnenstad van Amsterdam of op Schiphol. Op die plekken hoef je vaak niet langer dan 7 minuten te wachten voordat jouw toegewezen taxi er is.

Als je een taxi nodig hebt buiten de stadsring S100, dan kan het iets langer duren voordat hij aan komt rijden. Meestal komt hij binnen 15 minuten voor de deur.

Ook tijdens drukke dagen zoals koningsdag, oudjaars- en nieuwjaarsdag of als het bijvoorbeeld heel hard stormt, kan de aanrijtijd iets langer zijn dan normaal.

Tip! Download onze App en je ziet precies waar je taxi rijdt en hoe laat hij aankomt.

Staxi is een door de gemeente Amsterdam toegelaten taxiorganisatie (TTO). Op Schiphol zijn wij een geaccepteerde taxiorganisatie (GTO). Daarnaast is Staxi een TX-gecertificeerde centrale.

Wij leiden onze chauffeurs zelf op aan onze Staxi Academy. Ons bedrijf is dus door heel wat instanties onder de loep genomen en goed bevonden.

Ja, dat kan. Wanneer je vanaf Schiphol een taxi besteld, vragen wij je altijd om het vluchtnummer door te geven. Wij houden daarmee in de gaten of je vliegtuig vertraging heeft of misschien eerder dan gepland landt. De chauffeur haalt je op bij het Staxi Pickup-punt.

Het Staxi Pickup-punt is boven bij de vertrekhallen. 

Dat is mogelijk. Je kunt bij het reserveren van de taxi vanaf Schiphol aangeven dat de chauffeur jouw gasten moet ophalen bij het Meeting Point met een naambordje. 

Bij Staxi krijg je altijd een vast tarief, dus ook voor ritten van en naar de luchthaven. Lees voor meer info de pagina 'Wat kost een taxi naar Schiphol?'

Bestel je een taxi bij Staxi, dan rij je niet op de meter maar tegen een vaste prijs. Fixed price, no surprise, dus geen verrassingen over de prijs maar altijd duidelijkheid vooraf. Het tarief hangt af van het aantal kilometers dat je reist. Lees daar meer over op de pagina 'Wat kost een taxi'?

Bij Staxi krijg je altijd een vaste prijs vooraf. We hebben dan natuurlijk wel de adresgegevens nodig van je ophaal- en bestemmingslocatie. Lees ook 'Wat kost mijn taxirit?'

Nee, voor een gereserveerde taxi betaal je nooit meer dan vooraf afgesproken bij een vertraging. Fixed price, no surprise. Lees voor meer informatie 'Wat kost mijn taxirit?'

Heb je een taxi aangehouden op straat of ben je ingestapt bij een taxistandplaats? Dan rijdt de chauffeur op de meter. Bij een vertraging of plotselinge opbreking van de weg, zul je zelf de meerprijs moeten betalen. Voorkom dus nare verrassingen en download gratis onze App.

Ja, een rit met een normale personenauto is goedkoper dan met een taxibusje. Als je echter de kosten per passagier in ogenschouw neemt, zul je verrast zijn hoe de kosten voor vervoer van deur-tot-deur zich verhouden met de kosten van vervoer van halte-tot-halte met het ov. Lees meer op de pagina 'Wat kost mijn taxirit?'

Bij reserveringen krijg je altijd een vaste prijs vooraf. Ook als je een taxibusje bestelt.

Het bustarief geldt alleen als je reist met 5 tot 8 personen of als je vanwege de hoeveelheid bagage echt een bus nodig hebt. Meer informatie over de tarieven vind je op 'Wat kost een taxi?'

Heb je van tevoren een taxi besteld, dan geldt ook voor busjes: fixed price, no surprise.

Een Staxi die je op straat aanhoudt, rijdt altijd op de meter. De metertarieven vind je op de pagina 'Wat kost een taxi?'

Kom je opeens in een file terecht of is de weg afgesloten en moet je taxi omrijden? Dan kun je een stuk duurder uitkomen dan je had ingepland! Bestel daarom je Staxi via de App, WhatsApp, deze site of telefonisch en je krijgt een vaste prijs vooraf. Fixed price, no surprise.

Als je online of via de App een taxi reserveert, kun je direct afrekenen met je creditcard. De prijs staat dan vooraf vast.

Neem je een taxi vanaf de standplaats of op straat? Ook dan kun je de chauffeur betalen met je creditcard. Al onze chauffeurs accepteren zowel pin- als creditcardbetalingen.

Dat kan. Bestel je via de website, dan kun je met iDeal vooraf afrekenen. Bestel je via de App, dan kun je kiezen voor een contante of iDeal-betaling, of een betaling vooraf met een creditcard.

Ben je bij een Staxi ingestapt op een standplaats of op straat? Ook dan zijn pinbetalingen mogelijk. Al onze chauffeurs accepteren zowel pin- als creditcardbetalingen.

Ja, van alle chauffeurs wordt verwacht voldoende wisselgeld bij zich te hebben. Bestel je via de App of website, dan kun je vooraf betalen en heb je nooit gedoe met wisselgeld.

Nee, dat kan helaas niet. Heb je alleen buitenlands geld bij je? Bestel dan je taxi via de App. Contanten heb je dan niet meer nodig.

Dat is zeker mogelijk. Bestel via de website of App en betaal op de manier die jou het beste uitkomt.

Ja, dat kan. Wil je op rekening rijden, lees dan de pagina 'Zakelijke taxi'.

Ja, dat kan, als er minimaal één volwassene meereist.

Een kind mag vanaf 9 jaar zelfstandig met een taxi reizen. Vermeld bij de bestelling wel de eindbestemming en de naam van de persoon die het kind bij aankomst opvangt. Laat ook de telefoonnummers achter bij de betrokken personen.

Nee, onze taxi’s hebben geen kinderzitjes. Taxi’s hebben hier een ontheffing voor, vastgesteld bij wet. Vind je het toch prettiger als je kind in een kinderzitje vervoert wordt? Neem dan zelf een zitje mee, de chauffeur plaatst deze graag voor je.

Wij plaatsen alle in de taxi gevonden voorwerpen op de website iLost.nl. Staat het voorwerp dat je verloren bent hier niet bij, neem dan contact op via het contactformulier.

Dat is helaas niet mogelijk. Wij hebben altijd een e-mailadres en/of telefoonnummer van je nodig. Uiteraard gaan we vertrouwelijk met je gegevens om en geven deze nooit door aan degene over wie je een klacht hebt!

Mocht je een klacht hebben, dan kun je het beste het klachtenformulier invullen. Lukt dat niet, stuur dan een e-mail.

In een personenauto mogen maximaal 4 passagiers meerijden. Voor busjes geldt, afhankelijk van het type bus en de stoel-indeling, een maximum van 8 personen.

Ja zeker kan dat. Onze chauffeurs weigeren geen korte ritten. Bestel via de App en je ziet gelijk hoe laat de taxi er is. Bovendien krijg je altijd een vaste prijs vooraf.

Absoluut. Onze chauffeurs helpen je graag, zonder extra kosten.

Ja, alle chauffeurs hebben een navigatiesysteem in de taxi. Deze hebben ze vaak niet nodig, want Staxi-chauffeurs beschikken over een zeer goede stratenkennis.

Ja, dat mag, mits je gesprek de chauffeur niet teveel afleidt.

Als je een taxi gereserveerd hebt via de App, site of telefoon, bieden wij je een vaste prijs. De chauffeur neemt dan de snelste route.

Wanneer je een taxi neemt vanaf de standplaats of op straat, dan rijdt de chauffeur de kortste route, tenzij je anders hebt aangegeven. Lees hierover meer op de pagina 'Wat kost een taxi?'

Een taxikeurmerk is een kwaliteitsborgingssysteem voor de taxibranche.

Als je de taxi direct nodig hebt, is dat helaas niet mogelijk. Voor speciale gelegenheden kunnen wij hier wel rekening mee houden.

Neem voor meer informatie contact op met onze centrale op telefoonnummer 020-7058888, stuur een e-mail of maak gebruik van het contactformulier.

Voor ad hoc-bestellingen kunnen wij dit helaas niet garanderen.

Bestel je de taxi minimaal een uur van tevoren, dan kun je wel aangeven of je graag een lage of hogere instap wil. Bij een bestelling via de website of App, kun je dat invullen bij het opmerkingenveld. Bestel je telefonisch, geef dan je wensen door aan de centralist. Wij doen ons best om aan je wensen te voldoen, maar bieden hiervoor geen garantie.

Dit is helaas niet mogelijk.

Dat hangt af van hoe groot de scootmobiel is. Doe je aanvraag via de pagina 'Rolstoeltaxi'.

Dat kan. Je kunt je aanvraag doen op de pagina 'Rolstoeltaxi'.

Meestal niet, tenzij je fiets al in een doos verpakt is. Dan kan hij mee in een taxibusje.

Meestal wel, maar niet altijd. Geef altijd door bij een bestelling dat je een huisdier mee wil nemen en wij bekijken de mogelijkheden.

Ja, dat kan, als je dit op tijd doorgeeft bij je reservering. Wij doen ons best om aan je wensen te voldoen maar bieden hiervoor geen garantie.

Ja, dat kan. Geef je wensen door via het opmerkingenveld op de website of via de App, of vraag het aan de centralist.

Nee, wij vervoeren uitsluitend personen.

Ja, dat kan. Neem voor specifieke wensen contact op met onze centrale via het contactformulier of telefonisch op het nummer 020-7058888.

Heb je de informatie die je zocht niet gevonden? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag op weg.

Naam*
Laat dit veld leeg als je geen reserveringsnummer hebt.