Welkom bij Staxi, the fixed price taxi. Op deze pagina vind je informatie over het rijden van besteld vervoer via Staxi.
Misschien wil je eerst wat meer weten over Staxi en waarom je je bij Staxi zou aansluiten. Volg de linkjes om meer over ons te lezen!
Hieronder een lijst van de belangrijkste voorwaarden die gelden bij Staxi.
- Je voert jouw ritten netjes en op tijd uit
- Je verleent de beste service aan onze klanten
- Je accepteert altijd pin- en creditcardbetalingen
- Je vraagt de klant nooit om meer geld dan het tarief dat met Staxi is afgesproken
- Je voertuig is schoon, schadevrij en representatief
- Je voldoet aan landelijke wet- en regelgeving voor taxichauffeurs
- Je bent 21 jaar of ouder
- Je hebt een voertuig met emissieklasse 6 (Euro-6) of je voertuig is uitstootvrij
Wanneer je je aanmeldt, ontvang je een uitgebreide versie van onze werkwijze en voorwaarden.
Om partner te worden, moet je natuurlijk voldoen aan alle landelijke wet- en regelgeving voor taxichauffeurs en aan onze voorwaarden. Voer de volgende stappen uit om je aan te melden:
- Open in Telegram een chat met Simmy (de Staxi Telegram-bot) en klik op start & vul het formulier in.
- Maak een TaxiID account. Als je al een TaxiID account hebt en gebruikt voor ritten, dan moet je een nieuw account aanmaken met een ander e-mailadres.
- Download de YourDriverApp (YDA).
Er zijn geen aanmeldkosten en er is geen maandelijkse contributie. Wij brengen alleen administratiekosten in rekening als je een geaccepteerde rit teruggeeft.
Je komt online via de YourDriverApp (YDA). Zorg ervoor dat je zichtbaar bent op de track & trace zolang je aan het werk bent. Anders kunnen we geen ritten aanbieden.
Ook als je een actieve rit hebt, moet je online zijn en blijven. Verder is het belangrijk dat je de ritten goed opstart en afrondt. Dus: als je de klant in de taxi hebt, start je de rit in de app en als je de klant hebt afgezet rond je de rit af in de app.
Als je niet online bent of je hebt de rit niet goed gestart of afgerond kunnen we je niet uitbetalen!
We bieden ritten aan op de volgende manieren:
Direct aangeboden in de YDA
Als je online bent via de YDA kunnen we direct ritten persoonlijk aan jou aanbieden. Wil of kun je een aangeboden rit niet rijden? Wijs het aanbod dan af met de rode knop.
Aangeboden in de Telegram-groep
We bieden ritten aan in onze Telegram-werkgroepen. Wanneer je een rit wilt doen, klik dan op de knop reageren. Na 30 seconden moet je nog een keer op reageren klikken. Het systeem kiest een winnaar uit alle reacties.
Wil je meer weten over hoe de ritverdeling werkt? Lees dan de bijlage ‘ritverdeling‘.
In dit filmpje zie je:
- Hoe kom je online
- Hoe bevestig je een rit
- Hoe open je de rit-details
- Hoe gebruik je het rit-menu
- Hoe start je de rit
- Hoe rond je de rit af
- Hoe ga je offline
Heb je een vraag over een rit? Neem dan via Telegram contact op met @staxi_dispatch_center. Stuur een chat of audiobericht met je vraag. We kunnen je op de centrale helaas niet telefonisch te woord staan.
Heb je een vraag over bijvoorbeeld een factuur? Neem dan contact op met @staxi_administratie. Je kunt de administratie ook telefonisch bereiken op werkdagen tussen 13:00 en 17:00 op telefoonnummer 020-7058880.
We werken met labels om te zorgen dat de juiste chauffeur wordt gekoppeld aan de juiste klant. Er zijn ritten zonder labels, daar kan iedere chauffeur op reageren. Verder zijn er de volgende labels:
- Vesper – Voor chauffeurs die zijn aangemeld voor de BSO Vesper
- Lady – Voor vrouwelijke chauffeurs
- Premium – Voor chauffeurs die bewezen in het premium-segment vallen – zowel persoonlijk (zakelijk gekleed, beste service) als qua voertuig (minimaal E-segment, maximaal 8 jaar oud). Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal minimaal op taalniveau B1 en je hebt een STA-pas van Staxi.
- Elektrisch/Eco – Voor chauffeurs met een uitstootvrij voertuig.
Staxi is niet alleen een TTO maar ook een taxicentrale met besteld werk. Naast al het werk dat wij als TTO doen, zijn wij dus ook bezig met marketing en bijvoorbeeld contractvervoer. Binnen Staxi bestaan er dus twee afdelingen:
- Staxi TTO/GTO: als aangesloten chauffeur mag je de opstapmarkt in Amsterdam en op Schiphol bedienen.
- Staxi Centrale: via Staxi kun je ook besteld werk ontvangen.
Wat Staxi uniek maakt, is de combinatie van een vaste prijs vooraf en de kwaliteit die wij leveren. Als chauffeur ben jij voor het grootste deel verantwoordelijk voor het leveren van de beste service en kwaliteit. De vaste prijs die bepalen wij. Hierin zoeken we de beste balans tussen een aantrekkelijke prijs voor de klant en een eerlijke prijs voor jou als chauffeur.
Vrijwel alle ritten die je via Staxi krijgt, hebben dus een vooraf afgesproken prijs. Fixed price, no surprise!
Ritten op rekening betalen we wekelijks uit. Op maandag verwerken we de ritten van de voorgaande week. Die krijg je op woensdag op je rekening.
Wanneer je voor niets voor bent gekomen, dan krijg je daar een vergoeding voor. Om in aanmerking te komen voor de vergoeding zijn er wel voorwaarden. Ook de hoogte van de vergoeding verschilt per type rit.
De voorwaarden zijn:
- Je was online op track & trace tijdens de rit;
- Je was op tijd bij het ophaaladres;
- Je hebt gebeld en aangebeld;
- Je hebt de centrale ingelicht dat de klant niet te vinden is/niet mee gaat;
- Je hebt akkoord van de centrale dat je je weg kunt vervolgen.
- Je maakt je combinatie verder af.
Meer informatie over deze vergoedingen lees je in de bijlage Voor-niks-voor en wachttarief.