Mooi dat je je wil aansluiten bij Staxi. Rijd je bij Staxi, dan rijd je bij de beste TTO van Amsterdam. Op deze pagina geven wij jou alle informatie die je nodig hebt om je aansluiting bij of overstap naar Staxi soepel te laten verlopen.
Staxi is niet zomaar een TTO, maar de beste. Dat komt omdat wij hoge eisen stellen aan onze aangeslotenen. Hieronder een lijst van de belangrijkste voorwaarden die gelden bij Staxi:
- Je bent een heer in het verkeer en verleent de beste service
- Je komt online met track&trace en accepteert ritten van de centrale
- Je accepteert altijd pin- en creditcardbetalingen
- Je houdt je aan de Staxi-dresscode: in ieder geval een pantalon en overhemd, geen petten, mutsen, open schoenen en bont.
Wij nodigen alle nieuwe Staxi-chauffeurs uit om deel te nemen aan de speciaal ontwikkelde Staxi-opleiding. Deze opleiding stellen wij verplicht aan alle Staxi-aangeslotenen.
Als je voor Staxi rijdt, ben je verplicht alle pin- en creditcardbetalingen te accepteren. Er zijn verschillende aanbieders van acceptatie-systemen. SumUp, myPos en iZettle zijn de bekendste.
Je betaalt leges voor je aanvraag of overstap aan Staxi.
- € 314,90 voor een nieuwe aanvraag (vergunning 3 jaar geldig)
- € 278,60 voor een overstap (huidige geldigheid blijft)
Dit zijn de kosten voor het aanvragen en maken van je Taxxxivergunning bij de gemeente. Hiervoor krijg je na je aanmelding een factuur.
Verder brengt Staxi de volgende kosten in rekening:
- Aanmeldkosten: €99,-
- Maandelijkse contributie €75,-
- Daklichtborg: €200,-
Voor deze kosten krijg je een factuur in je e-mail. Deze hoef je dus niet contant te voldoen.
Momenteel brengen wij de aanmeldkosten & borg niet in rekening! Deze actie is tijdelijk, dus profiteer snel!
Bij je intakegesprek heb je de volgende documenten nodig:
- Chauffeurskaart, rijbewijs, kentekenbewijs, bankpas
- Beschikking (besluit van Kiwa om de vergunning toe te kennen)
- Een pasfoto
Voor het indienen van je aanvraag bij de gemeente hebben wij in ieder geval een kopie nodig van je beschikking en rijbewijs en een pasfoto. Meestal duurt het ongeveer 3 weken voordat je Taxxxivergunning klaar is. De gemeente neemt contact met je op als je de vergunning kunt ophalen.
Let op! Is jouw bedrijf geen eenmanszaak? Dan zal de hoofdvennoot of bestuurder van het bedrijf waarbij je rijdt ook een overeenkomst aan moeten gaan met Staxi. Informeer hiernaar tijdens je intakegesprek.
Alle chauffeurs zijn verplicht om online zichtbaar te zijn op onze track&trace tijdens werktijd. Dit kan op verschillende manieren:
- Via de Cabman-BCT met datacommodule
- Via de Taxitronic-BCT met modem
- Via de TaxiID Driver App.
Cabman-BCT met datacom
Heb je een Cabman-BCT met datacommunicatie, dan heb je een unieke code nodig om online te komen. Deze is alléén via ICR (Nieuwe Hemweg 30) te krijgen. Zodra je bij ICR geweest bent en ze hebben de code geprogrammeerd, dan neem je contact op met de TTO administratie om je code door te geven. Je vindt deze code onder ‘huisje’ (bedrijfsgegevens) naast de tekst ‘communicatie ID’.
Taxitronic-BCT met modem
Heb je een Taxitronic-BCT met modem en wil je zo online komen? Dat kan ook! Hiervoor vul je een formulier in tijdens je intake. Via de Taxitronic-BCT met modem kun je wel online komen, maar je kunt geen ritten ontvangen!
Chauffeurs-app
Je kunt er ook voor kiezen om online te komen via een app. Dit is op eigen risico. Wij raden aan om een aparte smartphone aan te schaffen voor het gebruik van de app.
Natuurlijk kan dat! Staxi wordt door STC zeer gewaardeerd als Aanvullend Vervoerder. Er zijn wel strengere voorwaarden om taxivervoer aan te bieden op Schiphol. Zoals het TX-keur.
Het TX-keur kun je bij Staxi halen. Dit is vaak goedkoper dan bij andere aanbieders.
De kosten voor de transponder-aanvraag van Schiphol zijn € 108,50 ex btw.
Ja, dat is mogelijk. Je hebt dan wel een zelfstandige lijnbusbaanontheffing voor Amsterdam nodig.
Neem voor meer informatie contact op via Telegram.
Je kunt de administratie telefonisch bereiken op werkdagen tussen 13:00 en 17:00 op telefoonnummer 020-7058880. Een bericht via Telegram sturen kan ook. Onze gebruikersnaam is @staxi_administratie.
Staxi is niet alleen een TTO maar ook een taxicentrale. Naast al het werk dat wij als TTO doen, zijn wij dus ook bezig met marketing en bijvoorbeeld contractvervoer. Dit brengt allemaal extra kosten met zich mee. Binnen Staxi bestaan er dus twee afdelingen:
- Staxi TTO/GTO: als aangesloten chauffeur mag je de opstapmarkt in Amsterdam en op Schiphol bedienen. De kosten hiervoor worden gedekt door de contributie
- Staxi Centrale: via Staxi kun je ook besteld werk ontvangen. Om de kosten te dekken die we daarvoor maken, houden wij commissie in op alle ritten die je via Staxi krijgt.
Wat Staxi uniek in Amsterdam maakt, is de combinatie van een vaste prijs vooraf en de kwaliteit die wij leveren. Als chauffeur ben jij voor het grootste deel verantwoordelijk voor het leveren van de beste service en kwaliteit. De vaste prijs die bepalen wij. Hierin zoeken we de beste balans tussen een aantrekkelijke prijs voor de klant en een eerlijke prijs voor jou als chauffeur.
Bijna alle ritten die je via Staxi krijgt, hebben dus een vooraf afgesproken prijs. Wij noemen dat: fixed price, no surprise!