Veelgestelde vragen - Staxi, the fixed price taxi

Veelgestelde vragen

next Welke gegevens heb ik nodig bij een online reservering?

Wil je online een taxi reserveren? Wij vragen je dan om het ophaaladres, het bestemmingsadres, de datum en het tijdstip waarop je de taxi nodig hebt, het aantal personen dat vervoert moet worden en het telefoonnummer waarop wij de passagiers kunnen bereiken in te voeren. Surf voor meer info naar pagina taxi bestellen.

next Welke gegevens heb ik nodig bij een bestelling via de Staxi app?

Als je via de app een taxi bestelt, kun je je ophaaladres door de telefoon laten bepalen via de GPS. Natuurlijk kun je ook zelf een adres ingeven. Verder voer je ook het bestemmingsadres in, de datum en het tijdstip waarop de taxi nodig is en het aantal personen dat vervoert moet worden. Bestel je voor het eerst via de app, dan vragen we je eenmalig je bank- of credit card-gegevens in te voeren. Meer info vind je op de pagina taxi bestellen via App.

next Welke gegevens heb ik nodig bij een telefonische reservering?

Bestel je liever telefonisch? Geef dan je telefoonnummer, het ophaaladres, het bestemmingsadres, de datum en het tijdstip waarop de taxi nodig is en het aantal personen dat vervoert moet worden door. Lees voor meer info pagina taxi bestellen.

next Kan ik een taxi reserveren voor een specifieke datum en tijd?

Ja, dat kan. Je kan voor ieder moment een taxi reserveren. Ook als je direct een taxi nodig hebt. Lees ook de pagina’s  ‘Taxi bestellen‘ en ‘Taxi bestellen via App‘.

next Is mijn reservering goed doorgegeven?

Wanneer je een taxi bestelt via onze website of de App, ontvang je een bevestiging per e-mail. Bestel je telefonisch, dan bevestigt onze centralist de reservering.

next Ontvang ik een bevestiging van mijn reservering?

Bestel je via de website of App, dan krijg je automatisch een bevestiging van je reservering per e-mail.

next Kan ik een taxi reserveren vanaf een NS- of metrostation?

Dat is zeker mogelijk. Bij reserveringen vanaf de website kies je voor de optie NS-station in plaats van de optie adres. Bestel je via de App, voer dan de naam van het station in.

next Hoe lang duurt het voordat de taxi voor komt rijden?

Wanneer je via de App een rit bestelt, wordt de verwachte aankomsttijd in het beginscherm weergegeven. De aanrijtijd is afhankelijk van de locatie waar de chauffeur vandaan komt.

Heb je van tevoren gereserveerd, dan is de taxi bij je op het gevraagde tijdstip. Heb je een taxi voor nu gereserveerd, dan sturen wij de dichtstbijzijnde beschikbare taxi direct aan.

Gemiddeld wacht je bij ad hoc reserveringen binnen de binnenring niet langer dan 7 minuten. Bij abnormale weersomstandigheden, in de nacht, tijdens de spits en buiten de ring A10 kan het iets langer duren voor je taxi arriveert.

next Ik weet geen adresgegevens, kan ik dan een taxi bestellen?

Wanneer je via de App een taxi bestelt, wordt je locatie automatisch vastgesteld door de GPS. Een exact adres is dan niet nodig. Via de App kun je ook de naam van bijvoorbeeld een hotel of restaurant ingeven. Dit geldt zowel voor het ophaaladres als de bestemming.

Bestel je via de website, dan heb je wel de adresgegevens nodig van zowel het ophaaladres als het bestemmingsadres. Bij telefonische reserveringen hebben wij in ieder geval een ophaaladres nodig.

next Kan ik in heel Nederland een taxi reserveren?

Natuurlijk! Wel is het belangrijk tijdig te reserveren als je een taxi nodig hebt buiten de regio Amsterdam. Wij brengen je voor een vaste prijs veilig en comfortabel naar je bestemming.

next Heeft Staxi wel genoeg taxi’s? Is er altijd een taxi in de buurt of moet ik lang wachten?

Bij Staxi rijden op dit moment 600 chauffeurs. De meeste van hen rijden in de binnenstad van Amsterdam of op Schiphol. Op die plekken hoef je vaak niet langer dan 7 minuten te wachten voordat jouw toegewezen taxi er is.

Als je een taxi nodig hebt buiten de stadsring S100, dan kan het iets langer duren voordat hij aan komt rijden. Meestal komt hij binnen 15 minuten voor de deur.

Ook tijdens drukke dagen zoals koningsdag, oudjaars- en nieuwjaarsdag of als het bijvoorbeeld heel hard stormt, kan de aanrijtijd iets langer zijn dan normaal.

Tip! Download onze App en je ziet precies waar je taxi rijdt en hoe laat hij aankomt.

next Is Staxi een betrouwbaar taxibedrijf? Waar zie ik dat aan?

Staxi is een door de gemeente Amsterdam toegelaten taxiorganisatie. Op Schiphol zijn wij een geaccepteerde taxiorganisatie. Daarnaast is Staxi een TX-gecertificeerde centrale.

Wij leiden onze chauffeurs zelf op aan onze Staxi Academy. Ons bedrijf is dus door heel wat instanties onder de loep genomen en goed bevonden. Lees daarover meer op de pagina ‘Certificaten en keurmerken‘.

next Kan ik op Schiphol worden opgehaald?

Ja, dat kan. Het is verstandig om je vluchtnummer door te geven. Dat kan uiteraard telefonisch, of via het opmerkingenveld als je een taxi boekt via de website of app. De centralist en/of chauffeur houdt dan in de gaten of je vliegtuig vertraging heeft of misschien eerder dan gepland landt en neemt contact met je op om af te spreken waar we je komen ophalen. Lees voor meer informatie pagina ‘Taxi Schiphol Amsterdam‘.

next Waar is het ophaalpunt wanneer ik opgehaald word vanaf de luchthaven Schiphol?

Het Staxi-ophaalpunt is boven bij de vertrekhallen. Geef aan de chauffeur door bij welke deur je staat (iedere deur heeft een letter) en je taxi rijdt binnen 5 a 10 minuten voor. Meer info vind je op de pagina ‘Taxi Schiphol Amsterdam‘.

next Ik krijg gasten uit het buitenland. Kunnen deze met een naambordje worden opgehaald bij het meeting point?

Dat kan uiteraard. Hiervoor rekenen wij een meerprijs van €10,-. Als je van deze service gebruik wil maken, neem dan telefonisch contact op met onze centrale of stuur een mailtje naar info@staxi.nl

next Heeft Staxi een vast tarief voor ritten van en naar Schiphol?

Bij Staxi krijg je altijd een vast tarief, dus ook voor ritten van en naar de luchthaven. Lees voor meer info de pagina ‘Wat kost mijn taxirit?

next Wat kost een taxi via Staxi?

Bestel je een taxi bij Staxi, dan rij je niet op de meter maar tegen een vaste prijs. Fixed price, no surprise, dus geen verrassingen over de prijs maar altijd duidelijkheid vooraf. Het tarief hangt af van het aantal kilometers dat je reist. Lees daar meer over op de pagina ‘Wat kost mijn taxirit‘?

next Kan ik vooraf een vaste prijs afspreken?

Bij Staxi krijg je altijd een vaste prijs vooraf. We hebben dan natuurlijk wel de adresgegevens nodig van je ophaal- en bestemmingslocatie. Lees ook ‘Wat kost mijn taxirit?

next Er is een vertraging opgetreden tijdens de taxirit. Betaal ik dan meer?

Nee, voor een gereserveerde taxi betaal je nooit meer dan vooraf afgesproken bij een vertraging. Fixed price, no surprise. Lees voor meer informatie ‘Wat kost mijn taxirit?

Heb je een taxi aangehouden op straat of ben je ingestapt bij een taxistandplaats? Dan rijdt de chauffeur op de meter. Bij een vertraging of plotselinge opbreking van de weg, zul je zelf de meerprijs moeten betalen. Voorkom dus nare verrassingen en download gratis onze App.

next Is er een prijsverschil tussen een taxi als normale personenauto of een taxibusje?

Voor zowel personenauto’s als busjes geldt hetzelfde tarief wanneer je met maximaal 4 personen reist. Reis je met 5 tot 8 personen, dan gaat het bustarief in. Lees meer op de pagina ‘Wat kost mijn taxirit?

Bij reserveringen krijg je altijd een vaste prijs vooraf. Ook voor taxibusjes.

next Wanneer wordt het tarief voor busjes toegepast?

Het bustarief geldt alleen als je reist met 5 tot 8 personen. Meer informatie over de tarieven vind je op ‘Wat kost mijn taxirit?

Heb je van tevoren een taxi besteld, dan geldt ook voor busjes: fixed price, no surprise.

next Wat kost een taxi van Staxi als ik die op straat aanhoud?

Een Staxi die je op straat aanhoudt, rijdt altijd op de meter. Het instaptarief is €2,95, per kilometer betaal je €2,17 en per minuut zijn de kosten €0,36. Voor vervoer van 5 tot en met 8 personen geldt als instaptarief €6,00, kilometertarief €2,73 en tarief per minuut €0,41.

Kom je opeens in een file terecht of is de weg afgesloten en moet je taxi omrijden? Dan kun je een stuk duurder uitkomen dan je had ingepland! Bestel daarom je Staxi via de App, de website of telefonisch en je krijgt een vaste prijs vooraf. Fixed price, no surprise.

Lees meer over onze tarieven op de pagina ‘Wat kost mijn taxirit?

next Kan ik met mijn creditcard betalen?

Als je online of via de App een taxi reserveert, kun je direct afrekenen met je creditcard. De prijs staat dan vooraf vast.

Neem je een taxi vanaf de standplaats of op straat? Ook dan kun je de chauffeur betalen met je creditcard. Al onze chauffeurs accepteren zowel pin- als creditcardbetalingen.

next Kan ik met mijn pinpas betalen?

Dat kan. Bestel je via de website, dan kun je met iDeal vooraf afrekenen. Bestel je via de App, dan geef je eenmalig je betaalwijze door en gaat alles automatisch.

Ben je bij een Staxi ingestapt op een standplaats of op straat? Ook dan zijn pinbetalingen mogelijk. Al onze chauffeurs accepteren zowel pin- als creditcardbetalingen.

next Heeft de chauffeur wel voldoende wisselgeld bij zich in de taxi?

Ja, van alle chauffeurs wordt verwacht voldoende wisselgeld bij zich te hebben. Bestel je via de App of website, dan kun je vooraf betalen en heb je nooit gedoe met wisselgeld.

next Kan ik met buitenlands geld afrekenen?

Nee, dat kan helaas niet. Heb je alleen buitenlands geld bij je? Bestel dan je taxi via de App. Contanten heb je dan niet meer nodig.

next Kan ik een taxi vooruit betalen?

Dat is zeker mogelijk. Bestel via de website of App en betaal op de manier die jou het beste uitkomt. Meer info vind je op de pagina ‘Taxi bestellen‘.

next Kan ik op rekening rijden?

Ja, dat kan. Wil je op rekening rijden, lees dan de pagina ‘Zakelijke taxi‘.

next Mag ik een baby in een taxi vervoeren?

Ja, dat kan, als er minimaal één volwassene meereist.

next Mag mijn kind alleen met een taxi reizen?

Een kind mag vanaf 9 jaar zelfstandig met een taxi reizen. Vermeld bij de bestelling wel de eindbestemming en de naam van de persoon die het kind bij aankomst opvangt. Laat ook de telefoonnummers achter bij de betrokken personen.

next Hebben de taxi’s een kinderzitje?

Nee, onze taxi’s hebben geen kinderzitjes. Taxi’s hebben hier een ontheffing voor, vastgesteld bij wet. Vind je het toch prettiger als je kind in een kinderzitje vervoert wordt? Neem dan zelf een zitje mee, de chauffeur plaatst deze graag voor je.

next Ik ben iets verloren in de taxi. Wat kan ik doen?

Wij plaatsen alle in de taxi gevonden voorwerpen op de website iLost.nl. Staat het voorwerp dat je verloren bent hier niet bij, neem dan contact op via het contactformulier.

next Kan ik anoniem een klacht indienen?

Dat is helaas niet mogelijk. Wij hebben altijd een e-mailadres en/of telefoonnummer van je nodig. Uiteraard gaan we vertrouwelijk met je gegevens om en geven deze nooit door aan degene over wie je een klacht hebt!

next Hoe kan ik een klacht indienen?

Mocht je een klacht hebben, dan kun je het beste het klachtenformulier invullen. Lukt dat niet, stuur dan een e-mail.

next Hoeveel personen mogen er meerijden in de taxi?

In een personenauto mogen maximaal 4 passagiers meerijden. Voor busjes geldt, afhankelijk van het type bus en de stoel-indeling, een maximum van 8 personen.

next Kan ik een taxi bestellen voor een kort ritje?

Ja zeker kan dat. Onze chauffeurs weigeren geen korte ritten. Bestel via de App en je ziet gelijk hoe laat de taxi er is. Bovendien krijg je altijd een vaste prijs vooraf.

next Helpt de chauffeur mij bij het in- en uitstappen en/of bij het in- en uitladen van mijn bagage?

Absoluut. Onze chauffeurs helpen je graag, zonder extra kosten.

next Heeft de chauffeur een navigatiesysteem aan boord?

Ja, alle chauffeurs hebben een navigatiesysteem in de taxi. Deze hebben ze vaak niet nodig, want Staxi-chauffeurs beschikken over een zeer goede stratenkennis.

next Mag ik bellen in een taxi?

Ja, dat mag, mits je gesprek de chauffeur niet teveel afleidt.

next Neemt de chauffeur de kortste route of de snelste route?

Als je een taxi gereserveerd hebt via de App, site of telefoon, bieden wij je een vaste prijs. De chauffeur neemt dan de snelste route.

Wanneer je een taxi neemt vanaf de standplaats of op straat, dan rijdt de chauffeur de kortste route, tenzij je anders hebt aangegeven. Lees hierover meer op de pagina ‘Wat kost mijn taxirit?

next Mag de chauffeur over de trambaan rijden?

Jazeker, alle chauffeurs die bij Staxi rijden, hebben een ontheffing voor de trambaan en de lijnbusbaan. Meer informatie over onze chauffeurs lees je op de pagina ‘Onze chauffeurs‘.

next Wat is een taxikeurmerk?

Een taxikeurmerk is een kwaliteitsborgingssysteem voor de taxibranche. Meer hierover lees je op de pagina ‘Keurmerken en certificaten‘.

next Kan ik een taxi in een bepaalde kleur bestellen?

Als je de taxi direct nodig hebt, is dat helaas niet mogelijk. Voor speciale gelegenheden kunnen wij hier wel rekening mee houden.

Neem voor meer informatie contact op met onze centrale op telefoonnummer 020-7058888, stuur een e-mail of maak gebruik van het contactformulier.

next Kan ik een taxi met een lage of hoge instap bestellen?

Voor ad hoc-bestellingen kunnen wij dit helaas niet garanderen.

Bestel je de taxi minimaal een uur van tevoren, dan kun je wel aangeven of je graag een lage of hogere instap wil. Bij een bestelling via de website of App, kun je dat invullen bij het opmerkingenveld. Bestel je telefonisch, geef dan je wensen door aan de centralist. Wij doen ons best om aan je wensen te voldoen, maar bieden hiervoor geen garantie.

next Kan ik een taxi van een bepaald merk bestellen?

Dit is helaas niet mogelijk.

next Kan ik mijn scootmobiel meenemen in de taxi?

Wij hebben als enige taxicentrale in Amsterdam taxi’s waarin een scootmobiel vervoerd kan worden. Wegens beperkte beschikbaarheid, is het nodig om de taxi minimaal 1 dag van tevoren te bestellen. Meer informatie hierover vind je op de pagina ‘Rolstoeltaxi‘.

next Kan ik in mijn rolstoel vervoerd worden in de taxi?

Dat kan, mits je de rolstoeltaxi minimaal 1 dag van tevoren besteld. Lees meer op de pagina ‘Rolstoeltaxi‘.

next Kan ik mijn fiets meenemen in de taxi?

Meestal niet, tenzij je fiets al in een doos verpakt is. Dan kan hij mee in een taxibusje.

next Mag mijn huisdier mee in de taxi?

Meestal wel, maar niet altijd. Geef altijd door bij een bestelling dat je een huisdier mee wil nemen en wij bekijken de mogelijkheden.

next Kan ik een taxi reserveren met een chauffeur die een specifieke taal spreekt?

Ja, dat kan, als je dit op tijd doorgeeft bij je reservering. Wij doen ons best om aan je wensen te voldoen maar bieden hiervoor geen garantie.

next Kan ik een representatieve chauffeur met stropdas bestellen?

Ja, dat kan. Geef je wensen door via het opmerkingenveld op de website of via de App, of vraag het aan de centralist.

next Kan ik Staxi inschakelen voor mijn verhuizing?

Nee, wij vervoeren uitsluitend personen.

next Kan ik Staxi inschakelen voor vervoer tijdens mijn bruiloft?

Ja, dat kan. Neem voor specifieke wensen contact op met onze centrale via het contactformulier of telefonisch op het nummer 020-7058888.

stersterstersterster

"Ik ben erg te spreken over de dienstverlening van Staxi. Rit van huis naar Schiphol en vice versa voor een mooi bedrag, vriendelijke chauffeurs, die wat mij betreft de niet al te beste naam van de Amsterdamse taxiwereld op weten te vijzelen" - David

stersterstersterster

"De chauffeur hielp me met mijn bagage en reed zorgvuldig maar toch snel. Bedankt!" -Anggarda

stersterstersterster

"Topservice die vaste prijzen. Weet eindelijk een x wat de taxi kostte voordat ik de rit daadwerkelijk ging maken" -Stacey

stersterstersterster

"Bijzonder aardige chauffeur en hij was er snel! Ik zal vaker gebruik maken van deze service." - Ella

stersterstersterster

"Goede chauffeur die prettig rijdt. Binnen twee minuten was hij er al. Zeer goede service!!" -Aaron

stersterstersterster

"Netjes op tijd. Aardig bestuurder. Dank je wel!" -Sylvia

stersterstersterster

"Nette en zeer vriendelijke chauffeur, netjes op tijd." -Bert

stersterstersterster

"Nette chauffeur, erg vriendelijk en leuk mee zitten praten. Ondanks dat onze vlucht vertraagd was, bleef hij netjes op ons wachten. Kortom, topservice weer van Staxi." -Bert

stersterstersterster

"Vriendelijke man, vlotte, veilige rit." -Remco

stersterstersterster

"Op tijd op de bestemming en de service was uitmuntend!" -Caroline

stersterstersterster

"Tevreden met de chauffeurs van Staxi. Ze zijn altijd op tijd en brengen mij vooral veilig naar de plaats van bestemming." -Maurice

stersterstersterster

"Zeer nette en aardige chauffeur. Keurig op tijd..fijne rit!" -Sonja

Previous
Next
Staxi

Alle rechten zijn voorbehouden aan STAXI BV ©